منتدى وعدنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدى وعدنا

اهلا و سهلا بيكم فى منتدى وعدنا

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

الجز الخميس من كلمات اغانى منير

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

الجز الخميس من كلمات اغانى منير Empty
مُساهمةموضوع: الجز الخميس من كلمات اغانى منير   الجز الخميس من كلمات اغانى منير Icon_minitimeالسبت أبريل 21, 2007 5:15 pm

شمس المغيب

وانا ويا شمس المغيب باغيب وانتى بتشرقى بتكدب الحقايق فى العالم الغريب وانتى بتصدقى بحبك وحبك شهادة ميلاد عيونك شواطى الأمل والميعاد ولما تهز الرياح فى نخيلك وتدمى الجراح مواويلك ميدبلش ضيك ميخلصش زيت قنديلك يغيب ياما قمرك وتشرقى تانى فى ليلك وانا ويا شمس المغيب باغيب وانتى بتشرقى بتكدب الحقايق فى العالم الغريب وانتى بتصدقى وانا حرف تايه فى اسمك لون صغير فى رسمك وانا خيط فى شمسك فى همسك فى بكرة اللى جاى قريب وانا ويا شمس المغيب باغيب وانتى بتشرقى بتكدب الحقايق فى العالم الغريب وانتى بتصدقى يابلادى يابلادى يابلادى

كل الحجات

كل الحجات بتفكرني .. بعيون حرتها تحيرني .. والذكرى مش بتصبرني تمر صرتك اتبسم .. الابتسامه تعذبني .. كل الحجات حوليا تدور ..زي الحطان بتداري النور وقلبي من بعد الطيران .. ما حلته الا جناح مكسور .. دلؤتي مهما اقول الآه وانت بعيد مين يسمعني يويويويو .... يويويويو **** كل الحجات الا عيونك ممكن انسى .. كل الحجات من حوليا عرفه وحسا ضاع الونس يا قمر غايب بعدك ماليش اي حبايب دلؤتي حتى بخاف حزني يبعد عني *** كل الحجات كانت تضحك لما تقبلك .. لا عرفت نفسي من قبلك ولا من بعدك قبلك ماكنليش ولا حاجه .. بعدك سنيني المحتاجه .. ياريت تشوف دمعه صوتي لما بغني *** كل الحجات بتعذبني وانا وحداني .. تهرب قصادي وتقلي ماتجيش تاني دور على الي كان وياك.. تحت الورود ديما اشواك..كل الي يومها فرحتو معاك بيعذبني

برا الشبابيك

برا الشبابيك غيوم برا الشبابيك مطر ماني خايف كده خايف وحاسس بالخطر ده حزن ولا وتر ده قلب ولا حجر ده دمع ولا مطر مالي خايف خايف خايف وحاسس بالخطر آخر مره اما سبتك كتمت الشكوه ليه مش كان احسبتك وعرفت القصه ايه لكن محسبتكيش وقلتلك لية مافيش كانك يا حبيبتي امرك مايهمنيش انا خايف من ده فيا من الشكوه المداريه بلذات في اليله ديه تحت الغيم والمطر مالي خايف خايف خايف وحاسس بالخطر

وسط الدايرة

صفصافة

انا قلبى صفصافة موصوفلك اوصافا لو تصفى لعيونى يا صافية نتصافى لو فى يوم قلبك يبوح ينصفنى انصافا مد الايدين مدى احضن بيهم يدى برمى السلام ردى واسقيقى من شهدى كان منايا وحلمى خير والود كان ودى شمسك خدت ليلى غنيت وغنيلى وبودى اناديلى وبنورها عديلى وافردى شراعك حنان هفرد انا نيلى

الناس نامت

الناس نامت اللاك , الناس نامت اللاي واقف ليه في الشباك؟ بستنى اليوم الجاي يمكن يسقينا الشاى يمكن يعطينا الناى انا قد الهوى وقدود لو حتى الهوى نساى *** واقف بتغى لمين لحبيبتى وللاطفال طب بص ورى الفتارين شايف مهرة وخيال يمكن يسقينا الشاى يمكن يعطينا الناى *** البيت بيضيق ويضيق لكن انا قلبى براح باصص على مين ياصديق على طفل معاة مفتاح يمكن يسقينا الشاى يمكن يعطينا الناى *** هل كنت فى يوم غدار انا نهر النيل لو فاض طب فين زرع الاشعار انازارع أحواض احواض يمكن يسقينا الشاى يمكن يعطينا الناى *** الاتى نياتى جريح الاتى حصان مطلوق قلبك تعبان من الريح لكن مستنى شروق يمكن يسقينا الشاى يمكن يعطينا الناى انا قد الهوى وقدود لو حتى الهوى نساى

عشقك ندا

عشئك ندا فاق المدا يا فجر عمرى اللى ابتدى يا ضى لعيون ابتدى عشئك ندا فاق المدا يا نجمه طله من الفضا يا غنوة القلب انشدا رحال انا من كام سنه فى بحور عنيكى المزروعين بالسوسنه يا ضحكة العمر الحزين يا حنينه زارع سنينك ألف غنوه و ألف صوت يا زارعه ليلى وسط صمت الكون غنا غنى بشوقك ليا غناويكى غناويا غناويكى خطاويا و الغنوه خطوه و طريق عشئك ندا فاق المدا يا فجر عمرى اللى ابتدى يا ضى لعيون ابتدى عشئك ندا فاق المدا يا نجمه طله من الفضا يا غنوة القلب انشدا حضنك دفا قلبك وفا و انا جلبى شارب من حنانك ماكتفى يرتاح فى ضلك لو نهاره فى يوم جفا و هموم طريقى تتمحى من خطوطى و طريق همومى بين دروبك اختفى خطى الأحلام بيا خطاويكى خطاويا خطى الأحلام بيا خطاويكى خطاويا خطاويكى غناويا و الغنوه خطوه و صديق

"واة بـــــابـــــا"

واة بابا هدى هدى واة بابا مش بيدى من النجمة الجى المنى مستنــــــى غنى انتى النسيــــــــــــــــــــم تغنى غنوتـــى انتــــى الى جوة منـــــــــى وفولــــــــــى ليــــة تطبطــــب ع الاة دى تبطبطهــــــــــــــا تطببهـــــــــــــا غنــــــــى قلبـــــــى وروحى معــــاة تطير الاحـــــــــــــــــــــــلام فوق فوق نطل علـــــــــى بكــــــــــــــرة وتفوق معاهــــــــــــــا ايامـــــــــــى هتروق سبنـــــــــــــى الوعد الى بعيش فية حب اخترتـــــــــة ومبصوت بيــــــــــة دى الرحمـــــــــة الى الصبر بعتهـــا فى عبايـــــــــة الشروق لقيتهــــــا نستنـــــــــــــى بنعنشتهــــــــــــــا يحقلـــــــــــــى والكــــــــون زعابيب ادوب فى طيفهـــــــــا فى الدباديب خصرهــــــــــا وقلبـــــــــــى الحبيب تصور الااتــــــــــــــــى مشـــــــــروح بشمس حبــــــــــــــــــى ترد الروح دى فرفشتنـــــــــــى على المفتوح من الرسمة الى فى حجب سحرنى لشقـــــــــــــــــاوة الجمال فى ننى لرموشهـــــــــــــا الموشوشنــــــى لخدهــــــــــا الملمـس فنــــــــــــان لقلبهــــــــــــا احلى الاوطـــــــــــان كلهـــــــــــــــا كل الالــــــــــــــــوان مقــــــــــــدر الحلوين بلـــــــــــــكوم لكــــــــــــــــن دى غير كل المعلوم اجادة الطيــــــــــــران والعـــــــــــوم سبنـــــــــى الوعد الى بعيش فـيـة حب اخترتـــــــة ومبصوت بيـــــــــــة واة بابا هدى هدى واة بابا مش بيدى
http://mooym.thegoo.us

الجز الخميس من كلمات اغانى منير
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الجز 6 من كلمات اغانى منير
» الجز التانى من كلمات اغانى منير
» الجز التلات من كلمات اغانى منير
» الجز الاربعا من كلمات اغانى منير
» الجز الاخير من كلمات اغانى منير